Awarenesscampagne ARAG

Persoonlijk contact met de doelgroep via e-mail

Awareness

In de steeds complexere wereld om haar heen ziet rechtsbijstandsverzekeraar ARAG de behoefte aan juridische ondersteuning toenemen. Tegelijkertijd bestaat er een grote behoefte aan eenvoud, transparantie en persoonlijke aandacht. ARAG staat daarom voor begrijpelijke en toegankelijke rechtshulp op een persoonlijke manier. Om te blijven innoveren vindt ARAG het belangrijk te weten hoe haar partners tegen de dienstverlening aankijken. Wij hielpen ARAG de dialoog met de doelgroep aan te gaan en de awareness van het merk te vergroten.

De uitdaging

Goede samenwerking met intermediairskantoren is enorm belangrijk voor ARAG. Zij zijn immers de vertrouwde adviseurs die de persoonlijke situatie van de klant kennen. Omdat het voor elke organisatie belangrijk is een band op te bouwen met bestaande en potentiële klanten, wil ARAG in nauw contact blijven met deze intermediairskantoren. Men zag echter een afstand ontstaan.

Omdat ARAG alle klanten altijd, snel en goed wil helpen, werkt zij continu aan de verbetering van haar dienstverlening. Aan ons werd gevraagd op een persoonlijke wijze te peilen hoe de intermediairskantoren over ARAG denken en tegelijkertijd de zichtbaarheid rondom het merk ARAG bij diezelfde doelgroep te vergroten. Via een e-mailcampagne startten wij de dialoog.

De aanpak

E-mail is een uitermate geschikt middel om op laagdrempelige wijze persoonlijk in contact te komen met je doelgroep. Voor ARAG ontwikkelden we een feedbackactie om de interactie over de dienstverlening aan te gaan en de organisatie weer meer in de kijker te spelen bij de doelgroep.


Feedbackactie

De feedbackcampagne was opgebouwd uit twee contactmomenten plus een reminder bij het uitblijven van een eerste reactie. In de eerste e-mail aan de kantoren vroegen we hen wat zij van ARAG vinden. Aan de hand van twee buttons kon men ofwel een tip ofwel een compliment geven over de dienstverlening. Met de respons ontwikkelden we een beknopt rapport dat de basis vormde voor het tweede contactmoment. Daarin lieten we zien dat ARAG begaan is met haar partners en gaven we de kantoren persoonlijke terugkoppeling op hun feedback.


Onze aanpak bij e-mailcampagnes

Met onze intelligente software voor e-mailmarketing richten we klanttevredenheidspeilingen efficiënt in. Elke campagne wordt vooraf in nauw overleg met de klant ingericht. Door het volledige proces te automatiseren worden de verschillende contactmomenten in de campagne vanzelf gekoppeld. Registraties en mutaties worden automatisch opgeslagen en kunnen eenvoudig worden geëxporteerd.

Op basis van gesprekken en de huisstijl van ARAG ontwierpen we een e-mailtemplate dat in de meest gebruikte e-mailprogramma’s optimaal wordt weergegeven en overal dezelfde look & feel heeft. Omdat de meeste e-mailberichten worden geopend op mobile devices zorgden we voor een responsive design dat zich aanpast aan elk apparaat. Op het moment dat ARAG tevreden was over het design werd dit omgezet naar e-mail HTML en in onze campagnetool geplaatst. Na zorgvuldige testing en een eindcontrole was de feedbackactie gereed voor verzending. We verzorgden daarna de coördinatie rondom de resultaten.

Het resultaat

 

Of de doelgroep nu deelnam aan de campagne of niet, ARAG werd gedurende een paar weken extra zichtbaar via gepersonaliseerde communicatie. Niet voor niets luidde de naam van de campagne ‘Een klein gebaar, een groot plezier!’ Op een eenvoudige manier hebben we ARAG in contact gebracht met de intermediairskantoren. ARAG verkreeg waardevolle feedback over haar dienstverlening en gaf haar partners persoonlijke terugkoppeling.